Saturday, September 10, 2011

Crnogorska tastatura

Na trzistu se pojavila crnogorska testatura sa nova 2 slova. Da bi u Ubuntu-u mogli normalno da kucate po njenom sablonu potrebno je da imate pripremljen keyboard layout, koji po instalaciji ne dolazi sa Ubuntuom. Ja sam napravio ovakvu semu za tastaturu koja je trenutno samo na latinici. Da bi ste je instalirali potrebo je da uradite sledece:

skinete fajl sa http://dl.dropbox.com/u/15112413/me
ili
https://rapidshare.com/files/4215239682/me

u terminalu ukucate: sudo nautilus

skinuti fajl iskopitate u direktorijum /usr/share/X11/xkb/symbols/

i prepisati ga preko postojeceg fajla. Restartovati racunar i na staroj Srpski (Crna Gora) tastaturi imate sada sablon za crnogorsku

4 comments:

  1. Hm interesantno svaka čast ali zbog čega si miješao "naša" slova sa već postojećim zar nije bilo logičnije da se prati dosadašnji sistem pa da upotrijebiš specijalne karaktere :)

    ReplyDelete
  2. Gore je šema tastature koja je već u prodaji. Po toj šemi sam i radio. Jedino nisam siguran za ćirilicno pismo. Ako neko ima šemu đe se koji karakter nalazi, mogao bih i ćirilicu da isheklam.

    ReplyDelete
  3. Убаците ту Ћирилицу! Црногорци смо, ваљало би и да наше писмо Ћирилицу имамо на тастатури, те да мало порадимо на Црногорским вриједностима очувања посебности, јебем му сунце Црногорци су имали први Ћириличну штампарију у Јужних Словена а данас ка да смо латини, све на тој латиници, да на нашем ЦГ писму ћирилици нема ниђе ништа! То би већ била срамота! Поздрав свима!

    ReplyDelete
  4. Pozdrav svima! U vrijeme pisanja tastature nisam mogao da nađem kako izgledaju ćirilična ź i ś. Pošto vidim da poneko i pročita ovaj članak pa sam dobio volju da ubacim i ćirilicu. Tako da očekujte je uskoro.

    ReplyDelete